Sunday, July 15, 2012

S untuk Sains !

Dengar word 'budak sains' je, most people ada this kind of expression, WAAAA! Uh. Rasa macam, korang, tolong la. Tak perlu WOAHHHHH sangat. Ye, memang sains itu SCIENCE, tapi, tak semua budak sains itu SCIENCE! Dan, sains itu sama je tough dengan apa yang korang belajar. Maksudnya, tak perlu la tanggapan 'sains lagi susah wooo'. Sama je sebenarnya. Semua ada pros&cons.

Yada,yada,yada, memang lumrah budak sains, laboratory-report (lab report) sentiasa mengelilingi anda. Orang yang suka buat lab report, best la. Dapat dekat saya ni, hampeh. Paling tidak gemar buat lab report. SubhanaAllah malasnya aku nak buat lab report. Dari start lab last week till today, ada 5 lab report hanging.

Lecturer siap highlight lagi nama aku, suruh hantar lab report by Thurday last week, di mana, aku still tak hantar pun sebab tak buat-buat. Malaslah. Hadoi. Nak buat ayat bagai. Not my bidang. Macam mana la aku nak keep survive dalam dunia sains ni...

Ya Allah, jauhkanlah aku dari penyakit LEMAH & MALAS. Aminnn

Semester ni, no more subject yang totally mengira-gira. Which lagi mengurangkan semangat nak belajar saya lah. Selalunya kira mengira ni la pacemaker untuk start study subjects lain. Kini, hanya mengharapkan subject Modern Physics. Alhamdulillah ada kira-kira. Assessment modern physics tu dah siap, tapi kerja subject lain still tak terbuat. Apalah dodowl


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails