Friday, February 15, 2013

Jumaat hari yang penuh keberkatan

Assalamualaikum. Harini, Alhamdulillah, sungguh bersemangat aku pergi Solat Jumaat. Lepas solat, Alhamdulillah, waktu nak pakai selipar tu, aku pandang belakang, ternampak Abang Shafri dengan Abang Asnita tengah berborak. Aku pun ringan mulut, tegur, salam, berdiri join dorang berborak. Rupanyaaaa dorang pun UiTM-ians! Hahaha seppppp!

Abang Shafri baru habis degree Finance. Abang Asnita tu tengah 2nd year degree Pengurusan Tanah dan Ameniti. Aku pun interview la dorang habis-habisan. Aku kan nak ambil degree, InsyaAllah.. Aku minta la suggestion dorang apa yang tengah market sekarang? Dorang kata sains komputer, software engineering.. Aku pun hapeee lagi, TOINGGGG! Keluar idea untuk apply USM tu.

USM punya no.pin tu mahal, RM40. Aku pun fikir dua tiga lima kali. Tapi sepupu aku cakap, ia merupakan pelaburan untuk future. Aku pun, okaylah. So nanti kena buat 4 choices. Aku ni kalau boleh nak kampus Penang! Induk! Besarrr... hahaha.

So sekarang ni baru ada dua dalam otak aku. Audiology n Computer Science.

On the other side, semalam Kak Piqa sent me pictures sebagai teaser untuk Medical Imaging. Ghaaaa nampak best weh! Kak Piqa cakap banyak practical, which aku love la kan! Ya Allah, terus aku tukar application untuk penerapan UiTM tu, letak MI 1st choice! haha. Kalau dapat, Alhamdulillah. Kalau tak dapat, redha. ;]


2 comments:

Marliyana Mk said...

Wahhh.medical imaging. . Cousin sebaya aku pun ambik degree kt puncak alam.dia kate besttttt

Korg sains kan..bolehhhhh2.. Lagipun future byk tmpt boleh kerja :)

norsakinah zainol said...

goodluck abang faris !

senior sume dah nak pegi , wuuu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails