Thursday, September 5, 2013

Aktiviti minggu finale bagi diploma holder 1


Assalamualaikum! Hai. Okay harini I took a day off sebab I have lunch-date with my Pilah's besties!! Alhamdulillah. Sebelum everyone of us sibuk dengan hal masing-masing, kami meet up, had some lunch, like we used to bila lama tak jumpa di Pilah. Alhamdulillah Alhamdulillah.

Opie akan ke Arau doing Applied Chemistry. Wan akan ke Shah Alam doing Food Technology. Zamir still volunteering/working at the Petrosains while waiting for result rayuan to come out on 13th.. Syira pun sama. Moga mereka dan kawan-kawan yang sedang menanti keputusan rayuan mendapat khabar gembira pada 13hb itu. Aminnn InsyaAllah moga semua dapat peluang untuk sambung degree. Aminnn Ya Rabbal Al Aminn..


So after we had lunch di PizzaHut KLCC, we met Niyah & her future-husband-to-be di Signature. Around 5pm we went to Wangsa Walk to meet Wan's senior STF, jejak kasih since about 5 years tak jumpa. I asked Wan to drop me at LRT Sri Rampai.

Okay di sini mulanya expidisi saya untuk training diri jalan jauh supaya nanti di kampus baru, saya tak banyak ngomel kalau kena jalan jauh. Hahaha.

From Sri Rampai I bought ticket to LRT Cempaka untuk balik ke rumah. So here's the summary of my expedition:


First time sepanjang aku hidup, aku berjalan kaki dari LRT Cempaka (point A) sampai ke rumah (point C). Fiuhhhh Alhamdulillah berjaya! Tapi stop-by Masjid untuk solat Maghrib dan Isyak. It took me about 43 minutes from Masjid (refer point B) to my house. Mengikut fakta Google Maps, total perjalanan dari LRT ke rumah, 4.9km. Huhahaha.

3 days counting. Oh and! Lupa nak bagitahu, semalam saya called Kolej Puncak Alam, asking about my appealed untuk duduk Kolej Kediaman, Alhamdulillah diterima, jadi ahad ni kena datang daftar kolej. Uwhhh rasa excited + malasnya-nak-masuk-belajar-semula-because-i-love-staying-at-home-so-much-,-I-will-miss-my-mum-ayah-kakak-and-cats-hmmmm


1 comment:

Marliyana Mk said...

oh myyyy.like seriously kau menapak dari cempaka smpai rumah???? ape xpatah kaki kau.hehehhehe


wahhh.wahhhh.. u just called n dapat kolej ke? alhamdulillah. hihi


aku daftar kolej lusa.. macam cepat je.hahhahaha..tak buat apa lagi.

kau nak ke kek tu. nanti jumaat kalau ade rezeki aku bagi.doakn kerajinan aku.hahahhaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails