Sunday, September 15, 2013

Masih terkesima

Assalamualaikum. Alhamdulillah, berjaya went through 1 week dekat Puncak Alam (Palam). To be exact, it was 6 days. Haha. Bila orang tanya, "How's puncak alam?" or "How's degree?", I will answer, "Alhamdulillah so far so good".

Mula-mula awkward la. Sungguh terkesima, kampus sangat besar dari Pilah. Dalam ke-terkesimaan tu, I try to adapt.. Try to be as open as I can. Try to be friendly dengan orang sekeliling. Setiap malam, akan tenung view from my window. Rasa macam aku bermimpi. Betul ke aku dekat palam ni. Betul ke aku dah masuk alam degree ni. Betul ke aku dekat sini. Betul ke aku akan di sini sepanjang 3tahun. Boleh ke? Survive ke aku?

Kalau soal persekitaran kampus yang agak isolated tu, i don't even mind much. Sebab dah biasa dengan Pilah. Dingin nya palam, kuat nya angin palam, adanya taik burung palam, sama dengan apa yang ada di Pilah. Alhamdulillah. Flora & Fauna tolong teman akan rindunya Pilah. Dan novel Hlovate, banyak membantu dalam menenangkan jiwa yang tak berapa nak stabil lagi ni.

Kelas saya tak mula lagi. My group pun tak wujud lagi. Ada beberapa komplikasi here and there. Alhamdulillah, rupanya I am not the only one yang masuk course ni. There are 6 others from Fakulti Sains Gunaan, 13 from Fakulti Sains Kesihatan, and 1 from Fakulti Farmasi. We all are currently dealing dengan emosi masing-masing. Dalam kesedihan, Allah bagi peneman. Rakan seangkatan yang sama-sama terduduk. Secara jujurnya, it is hard to swallow benda ni. We are from sciences... and now begelar budak bisnes. It is not an easy step.

Kadang-kadang, bila terjumpa, atau terserempak dengan budak radio (medical imaging), aku masih terasa aku meletakkan harapan untuk masuk bidang tu. Tapi aku sendiri tak pasti. Bila orang suruh aku cuba minta tukar course. Aku refuse. Sebab aku takut, once dah tukar, aku tak dapat bawa. Dan aku rasa, biarlah health admin ni dulu. Aku masih kosong akan masa depan. Lepas graduate degree health admin. Berjaya ke aku? Ada tempat ke aku? Wallahualam.

I met & make new friends here. Alhamdulillah. Suka sangat! Tapi aku tak akan lupa kawan-kawan diploma! And I do jumpa few of my diploma friends.. and some seniors too.. Alhamdulillah. Sukanya bila dapat jumpa dorang!

Last few days, petang, jalan dengan housemates, naik bukit belakang kolej kediaman Angsana. naik till we can see almost entire UiTM Puncak Alam, fasa 1. MashaAllah! Cantiknya!

*me, Izzul, Zam

And today, I'm home. Cuti kan monday, Hari Malaysia. Oh and, housemates, Alhamdulillah! Semuanya hebakk! ;]

Typing while listening to Viopipe-Butterfingers, atas kesan dari baca Anthem. Awesome!

JZKK



1 comment:

Izzul Faiz A.M. said...

Its Mijam! Hahahaha, and Izzul too?!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails