Tuesday, June 26, 2012

Cabaran - Diri Sendiri

Aku adalah sangat teruk bila ada di hadapan komputer riba. Sangat teruk. Seolah-olah masa terhenti untuk aku. Untuk aku berjalan sesuka hati di alam maya. Bukan sekali-sekala, tapi selalu. Memang selalu.

Kadang-kadang kalau boleh taknak buka laptop langsung, even bila boring gilaaaa. Tapi bila nak buat assignment, nak cari bahan rujukan di internet, di slides, kena buka. Ye memang saya fokus pada mulanya, dah siap buka semua yang diperlukan. Tapi ia hanya memerlukan satu saat, untuk saya alpa tentang objektif utama buka laptop.

Dan selalunya, bila mata dah merah & mengantuk tingtong, semua slides & bahan rujukan itu untouched, ditutupnya macam tiada apa yang berlaku, dan baru lah terasa menyesal sebab lari dari objektif.

Kali ni, benda yang sama juga berlaku, EXCEPT! I can change from tutup files belajar hidup-hidup atau buka mata luas-luas, muhasabah diri, rajinkan diri, study!

Esok tau farisfikri, Miss tu nak uji pengetahuan awak. Esok, 8 pagi. Ingat! Oh dan, jangan lupa pula untuk study subject lagi satu tu. Study awal-awal, supaya tak blurr bila lecturer bagi lecture. Toodles! ;]

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails