Thursday, January 10, 2013

Precious day in Pilah #14

Assalamualaikum. Hari ni hari ke-4 aku keep on surfing/searching for a Bachelor Degree program. Dari abroad ke local.. And I decided untuk stay local. Even nak gilaaaaa pergi abroad (seperti anda lihat di side bar kanan ni ada mention.haha). Hmm, for me, memandangkan my CGPA not that awesomeee! Cuma average. Jadi, kebarangkalian untuk guna duit PAMA (parents) yang banyak tu ada! Dengan IELTS yang kena bayar RM650 tu. Haih.

Besides, health sciences punya Fees mahal. Kalau dekat local dah harga begitu, yang abroad lagi la BEGITU. hahaha. UK & US tu boleh byebye awal-awal la, sebab mahal. Kalau you betul-betul ada keen nak ke sana, boleh je minta pinjaman MARA or etc...

New Zealand landscape scenery dia best! Yuran cheaper la dari Australia. Kira macam ni, NZ < Australia < UK&US. Oh, and yuran pengajian di Turkey pun murah bebanding others!

Okay macam ni, ada banyakkkk je ways nak pergi abroad. Tapi sebab I don't know nak sambung apa secara confirmed-nya. Kalau nak pergi abroad, choose program yang Malaysia not good at. Maksudnya kalau Radiography tu, tak perlu la pergi overseas, dekat Malaysia ni pun dah ada yang bagus-bagus!

Sekarang ni tengah google, mencari program yang suit me dari IPTA ke IPTA di Malaysia ni... Pening tahu tak. Penat nak cari yang best-fit. Phiuww... Sekarang ni, trending dikalangan kami student part6 bila berjumpa sesama sendiri, "Nanti nak sambung apa degree?".

Tidur ke mana, study ke mana, test&quiz ke mana..

Kena buat solat istikharah, May Allah ease. Aminnn ;]



1 comment:

Anonymous said...

Hi Faris ! So now dah decide nak sambung apa?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails