Monday, April 16, 2012

SE to : WNA & others,

Assalamualaikum. This entry is special to WNA & others.

Okay, first and for most, I am used to that thingy. What thingy? those name-calling yang people called me. Since primary school. And I am okay with it. Not really okay, but I am trying to pretend it is okay so that my mind won't think about it anymore, therefore I can live happily ever after, eceyy. Mind-setting people, mind-set!

Okay, ever since primary school, I've never ever ever reported any gangguan emosi/mental to my family or teachers. I just tak suka report-report. Malas. Not me. "Cikgu dia buat saya...." erkkk. Itu kalau dah desperate gilaaaaaa baru report dekat cikgu, but i will never report at my parents. Ewwwwww, yukkkss! Saya memang anak bongsu, tapi saya tak suka report2 hokayyy.

Selepas itu, masuk Form4-Form5 Alhamdulillah I can manage my feeling well whenever ada those 'jnsdjch' people calling me ksakjwdkj. Tak rasa marah, just kadang-kadang dalam hati sumpah seranah la of course! hahahaha. Alah budak-budak my batch yang dulu selalu DID IT pun dah makin matang, cuma some of budak-budak juniors yang SUPERstup*dos je.

Masuk UiTM, Ya Allah, Syukur ke hadrat Ilahi, rasa peace gilaaaaaaaaaaaaa ke apa! Seriously dah takda dah suara-suara sumbang kedengaran. Alhamdullilah! But tak syok la life kalau tak ada ups & downs. Takan la forever je you nak bahagia kan, itu dalam syurga la. InsyaAllah. Ia appear kembali waktu 2nd intake budak baya kami & juniors. 1st intake selalu budak-budak baik, matang. 2nd intake je, biasalah nakal-nakal sikit.

Selalunya kalau dengar orang panggil those sweety words, I won't pandang pun. Sebab malas nak layan. Kalau layan, nanti makin menjadi-jadi, jadi biarlah dia senyap sendiri. Tetapi, sebab dah lamaaa tak dengar, tiba-tiba terdengar, I just toleh la nak cari dari mana ia datang, tuptup, hummm a group of adik-adik comel rupanya. Biarlah, mereka tak matang lagi ;]

Dalam kes macam ni saya prefer berdiam diri dari melawan. Lain pula dengan kawan saya yang dua orang tu.. haha. S & N. Dorang pantang, habis nanti kena dengan mulut mereka. huwhuw (tak digalakkan yee)

Erm next, soal I AM A POSITIVE PERSON. Actually guys, I am not entirely positive all the time okay? Tak normal la kalau putih memanjang. Kan? Okay, at certain time, yes, saya bersikap positif, tarbiyah diri sendiri. Tapi at certain time, I need others to remind me to think positive. Saya pernah je bersikap negative, tapi saya selalu terdengar/dengar orang sekeliling cakap words yang buat saya berfikir, OH FARIS, YOU SHOULDN'T ACT LIKE THIS AND THIS.. Siapa yang bagi saya dengar, of course la ALLAH S.W.T. Alhamdulillah.

What else aa? Ahhh, I am really grateful ada kawan-kawan macam korang semua. Tak semua orang suka kita, jadi kita tak boleh suruh orang suka kita. Kawan-kawan selalu ada by my side. WNA, terima kasih sebab perkara ni, awak sampai mengalirkan liquid jernih. Such a true friend la you! miawmiaw. haha.

Last week punya status, saya bukan minta simpati, it just, bila terdengar tu, rasa sakit hati (rawrr rawrr), my mum's phone pun dekat, ter-update la ia. Lepas post tu rasa, eh betul ke ni, first time aku bagitau dekat public. I should fikir betul-betul. Tapi sebab dah post, tak kisah la you delete or what, people dah baca. Tak semua pun, ada juga yang dah baca kan.

Kadang-kadang tu saya rasa segan, bukan segan apa, tapi segan dengan parents anak-anak kecil itu. Segan kalau parents dia terdengar anak dia cakap benda macam tu. Sebab nanti, mesti la parents dia lagi super-segan dengan saya. Can u imagine it? Alhamdulillah mak dia tak dengar haritu, and and, I act macam biasa je la.

I can forgive, I just can't forget. ;]

1 comment:

LightsOfHonesty said...

Now its my turn to reply :))

First of all,Thank you for making an entry ENTITLE-ing my name. Hahaha.

Secondly,
Its just not about that much anyway (the pengakuan..)
Its more on something that..kalau u realised pasal..


ahh, biar wan je yg tahu. hahahaha anyway, wan dah agak that ure gonna reply mcm ni,
Faris kott, takkan tak pernah tak memaafkan orang :)


Assalamualaikum.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails