Friday, December 18, 2009

Harini ini

Salam Maal Hijrah. Yey dah masuk tahun baru kalau ikot kalendar islam! No worries, I'm still 17 yrs old. Tengahari tadi macam biase lah pegi solat jumaat, humm senang sangat hati tadi! Kiri kanan dikelilingi pakcik pakcik. Saya suke bila sebelah ade pakcik pakcik. Pakcik yang baekk lah. Rase semua baekk kot. haha.

Penah dua tiga kali kan, pegi solat jumaat. Kan kalau dengar khutbah sume dodok bersila so banyak la ruang seseorang tuh amek. Tapi bila dah berdiri muat dua orang. Time orang nak solat tuh elok elok sebelah saye ade banyak orang teros kosong. Sume kedepan penuhkan ruang. Orang luar pulak xreti reti nak masuk dalam. Huhh! Time tuh rase macam 'Eh?Nape dorg xmo duduk sebelah saye? Saye ade buat salah ke?'. Hati rase tak tenang sangat. 15saat lepas tuh tetibe ade muncol 2/3 org. Wahh time tuh rase heppi jeh sebab ade orang.

Konklusi nya saye memang perlukan orang sebelah saye, tak kira la kenal ke tak. Bagi saya semua dah macam kenal dah. Tak tego? Eh sape cakap? Tegor la, wlaupun dengan senyuman. Nape tak berborak? sebab kat dalam masjid mane boleh borak pasal bende lain selain pasal agama. ;]

2 comments:

Siti A said...

aah kan. bila time sembahyang jemaah, rasa gelisah je bila tak ada orang kat sebelah. saya pernah, sebelah saya ada kosong satu tempat.
dan tak ada orang nak masuk isi tempat kosong tu. sama ada orang kat belakang atau orang sebelah sana.

>.< sedih gila

saye kerink said...

hahah.yeahh. betol betol.
yey kite ade persamaan! haha ;]

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails