Thursday, December 27, 2012

Different people, different wave

You know, sometimes, bila tengok kawan-kawan yang dahulunya dari sekolah yang hebat-hebat. I felt envy. Sebab dorang dapat pengalaman being in different school. Environment dia. Cara belajar. Orang-orang sekeliling yang hebat lagi aummm. And I wonder why la aku ni tak study hebat-hebat supaya dapat masuk sekolah hebat macam mereka?

Let's pause!

Okay, first of all, I should not bring it up. Sebab itu rezeki mereka. The Creator chose them untuk alaminya. MashaAllah. Alhamdulillah. And! Cuba bayangkan if saya masuk sekolah hebat-hebat after UPSR/PMR... Will I kenal kawan-kawan yang I started to rapat since form4. Then, korang rasa, kalau aku dapat result SPM hebat, korang rasa aku akan kenal tak kawan-kawan UiTM yang juga awesome + hebat + berbilang negeri, budaya, accent tu?

Jadi, ini adalah my takdir or we called it as REZEKI saya untuk alami this way of life. Orang lain tak rasa. Okay maybe ada yang sama. Tapi, we are the chosen one! Those budak-budak sekolah hebat tak rasa apa yang budak sekolah biasa rasa, alami. It is AWESOMEEE!

So, be grateful. Dulu aku nak gila masuk ASiS. Tapi sebab aku pun tak berapa rajin sangat nak belajar, jadi say byebye to ASiS. Mula-mula envy gila bila bukak newspaper, ada gambar budak-budak baru masuk ASiS.

Makin umur meningkat, makin mempunyai sense yang matang. Eceh! Itu Allah yang kurniakan. Alhamdulillah. And now, aku suka gila cari kawan dari different background. Maksudnya dari sekolah hebat kah, tidak kah. Untuk apa? untuk saling bertukar pengalaman. Ini sangat best okayyy! Alhamdulillah. Allah juga kenalkan saya dengan tons of awesome people dari pelbagai cabang. Wahaha.

"Ya Allah, jadikanlah kami diantara orang-orang yang bersyukur.."


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails