Monday, December 3, 2012

Precious day in Pilah #1

Assalamualaikum. Hai! Today is the first day untuk semester akhir Diploma Sains saya di UiTM Kuala Pilah, Negeri Sembilan. Rasa macam nak buat macam Kak Piqa buat dulu, Project blog everyday till end of pilah. Saya punya akan berbunyi begini 'Precious day in Pilah'. Project ni special untuk final semester diploma sains di sini.

Alhamdulillah, rayuan kolej saya di terima, jadi now saya menghuni Kolej Sri Pilah 3, Tingkat 5, Rumah 8, Bilik ke-3, Katil no.2. Mula-mula nak minta tukar, tapi tak boleh. Rupanya ada good news yang menunggu saya. Alhamdulillah. Roomate saya yang selama 4-semester berturut-turut, yang juga merupakan pelajar cemerlang setiap semester & juga peminat fanatic Chemistry, Amirul Fadzli, duduk opposite of my house. Jadi kalau ada pape, boleh rujuk dia. Alhamdulillah.

Mak, Ayah, Nenek yang hantar semalam. Mereka bergerak pulang pukul 4pm, tiba di rumah nearly 7pm. Alhamdulillah. 3jam dalam kereta sebab jammed sepanjang jalan dari Kuala Pilah till Bukit Putus. Goshhh

Sekarang student siswa part6 dah jadi minoriti dekat dalam kolej kediaman ni.. Alhamdulillah, I still have few friends yang boleh lepak sama-sama. Yayyy! Tapi semua duduk jauh jauh, SP1 (faiq), SP2 (asri), SP3. Asri tu duduk level 5 juga. Saya rasa macam nak buat jambatan je level5-level5. Somput turun aras 5, lepas tu naik semula aras 5.

Faiq cakap "Haihh Faris, makin tulang la kita nanti.."

Erm, harini saya tak ada kelas for the whole day. Jadi I started my day dengan facing my Lord. Dengar zikrullah sambil belek slides biology + meng-online.

Jazakumullahu Khairan Kathira. ;]

2 comments:

LightsOfHonesty said...

#mine would be Day 1 hidup di RT maybe?

saye kerink said...

@WNA, hahahah! Yeahhh sure! ;]

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails