Saturday, December 11, 2010

I'm Alive

Salam. Dahulu waktu mula-mula masuk menengah rendah, saya tak care pun pasal FAIL. Tak heran. Betul. Mula-mula memang la sedih, tapi lepas tu entah kenapa, buang jauh jauh rasa sedih, and i don't really care pasal FAIL. And sepanjang form4, i failed addmaths, phy, chem, bio.. and sometimes maths, english, sejarah. Terukkk sangat. Sangat teruk.

Usia makin dewasa, minda mula berfikir tentang masa hadapan, waktu form5 baru trying to catch-up everything. Alhamdulillah, yang tak faham jadi faham. Well, addmaths, tahu la kan? Betul orang cakap, usaha tangga kejayaan. And waktu Trial XM baru la my addmaths lulus. And SPM, tak sangka dapat B+. Alhamdulillah. Maybe graf turun, tapi yang pasti, Allah bantu saya! ;]

Saban tahun, sepanjang duduk di bangku sekolah, saya cukup cemburu dengan rakan-rakan yang selalu dapat Top10. Top5. Top3. Cemburu dengan mereka yang dapat pergi Hari Anugerah Cemerlang. Naik turun pentas. Me? Bilaa la.. Lepas spm, masuk Universiti, well korang akan rasa sendiri macam mana rasanya nak berusaha sangat-sangat so that dapat Dean's List (DL) waktu first semester. Kenapa 1st semester? Sebab dari 1st sem tuh la pointer korang akan dibawa ke next sem, kalau 1st sem teruk, susah nak naik kan. TAPI JANGAN LUPA BERUSAHA!! INSYAALLAH, ALLAH TOLONG

Masa orentasi dulu, dengar sorang-sorang Senior cakap "Alhamdulillah Dekan" "Alhamdulillah Dekan" "Alhamdulillah Dekan". Waktu tu, teramat membara2 nak dekan weh! betul tak tipu. Waktu tu semua junior membara2 nak dapat dekan. Pertengahan semester, semangat tuh makin mudar dek carry mark yang tak seberapa.. macam2 la. Fiuhhhh

Dulu, waktu pmr, pernah bercita-cita nak masuk ASiS. Harapannn.. Cemburu tengok mereka2 masuk SBP, MRSM.. Dulu saya super-duper malas dari sekarang. Makin membesar ni, tengok kakak2 abang2 yang belajar di Luar Negara, saya pun nakk!! And and, dorang juga pembakar semangat saya supaya tak malas. Supaya sentiasa berusaha untuk mencapai apa yang saya nak. Waktu dekat kolej, bila malas nak buat assignment/study, bila saya teringat dekat kakak2 abang2 yang belajar overseas, TERUS SEMANGAT wehhh!! TQ sangat dekat korang!!


Saya nak ucapkan terima kasih dekat semua. SEMUA. Parents, Family, Friends, Lecturers.. Saya panjatkan kesyukuran kepada hadrat Ilahi. Alhamdulillah. Terima kasih dekat semua secara langsung atau tak langsung. Sesungguhnya Allah sahaja yang tahu bertapa gembiranya saya. Saya nak kongsi my happiness with you guys. And and Alhamdulillah I got DL. ;]

Ini 1st time saya dapat keputusan cemerlang. Menangis kegembiraan pagi tu (nages sensorang la kan. haha). Nanti ada Dean's Dinner. It will be my 1st dinner ever. I mean.. yela before this tak pernah langsung dapat cemerlang okay? Tak pernah. I really want to share my happiness with all my friends!! And and i hope i can maintain the status. InsyaAllah. Dan dan, saya nak kamu kamu kamu tahu, saya taknak riak/takbur. Saya taknak pun. Moga dijauhkan dari semua tu. Saya just terlalu gembira, tak sangak, terharu. Nak share dengan korang. Nak LOMPAT LOMPAT sama-sama dengan korang!


TAHNIAH kepada semua student UiTM!! Tak kira la dekan ke tak, TAHNIAH jugak!!! Hanya kepada Allah sahaja kita meminta pertolongan. Sesungguhnya orang yang sentiasa meminta, tak akan dikecewakan oleh Allah yang Maha Esa. Sujud Syukur. ;]

p/s; entah kenapa rasa macam entry ni formal sangat. Tak bersahaja macam biasa. hum

8 comments:

Aina Liyana said...

wahhhh congrats faris :)

Nadly said...

Congrats. I also happy :D

Failure is something that's common. I've been failed many times before reaching the place where I stood now.

A good thing about failure is that, it will make you think. As a wake-up call. Make you learn something. It will show you the way to improve yourself.

So, this is your first time (as you said). But beware, it's still a long way to go. N u might be fall again. But don't be sad n disappointed. Take it as a challenge. Be better than you were.

As a Japanese proverb saying;

If you fall eight times, then you should getting up eight times too.

Again, congratulations.

Azura Yasin said...

CONGRATS FARISSSS!!!!
I AM SOOO PROUD OF YOU!
keep it up!

*menangis terharu*

Kei Hiroki said...

wow~congrats!
entry ni agak sayu and lagi best kan kalau mc majlis baca sebelum umum nama penerima anugerah.
*ala2 anugerah wirama Anugerah Industri Muzik, before dorang bagi anugerah tu, dorang bacakan sikit2 kisah si penerima anugerah*

alamak merepek daa..

LightOfWitness said...

Fuyyoo. Dean's list! Tahniah! Congrats! Mabruk!

Semoga dean's list kali ni jd pembakar semangat next sem :D

Maka apabila engkau telah selesai (dengan sesuatu urusan), tetaplah bekerja keras (untuk urusan yang lain)- Insyirah:7

saye kerink said...

Salam Farah,
TQ farah!! ;]

Salam Abg Nadly,
ahah! terima kasih untuk kata-kata yang membangun tuh! really appreciate it. emm tuh la, long way to go.. moga org sentiasa berada di jalan Allah. kena jaga niat.. kena berusaha, & kena anggap sesuatu dugaan tuh sebagai satu tempat untuk upgrade diri untuk jadi lebih FRESH. haha. thanks again. ;]

Salam Kak Long Zura,
ahahaha! Thank u kak long.. Alhamdulillah. InysaAllah. heppi heppi bila org lain heppi. jom kak long lompat2!! boleh turunkan KG sekali. hehehehe. ;p

Salam Abg Afiq Naufal,
haha Thank u Mr.4 flat. hehe. wahh taknakk la macam tu. maluuu la.. dekat my blog sudah la. ;]

Salam Kak Shahida Zahar,
Heyyyyyyyyyy! hahaha. TQ TQ TQ TQ!
Yeah yeah InsyaAllah. moga2 tidak muncol la perasaan riak/takbur/bangga2. Moga sentiasa berpijak di bumi nyata. moga muncol la rasa ingin berusaha bersungguh2 untuk capai keputusan yang lebih baik. InsyaAllah. Amiiinnn.

p/s; saya suka bila dapat tazkirah2 yang sangat membangun sangat best sangat memberangsang macam kak shahida & abg nadly selalu bagi. Terima Kasih sangat2. Bagi la lagi yeee next time! Ia turut membantu menaikkan semangat untuk terus maju ke hadapan apabila terduduk/kemalasan. ;]

F. A said...

congrats faris....
akhirnya....
happy for you...
doakan aku dpt sekali yaw...

Anonymous said...

Tahniah Faris Fikri. Banggan jadi kawanmu.hehehehe Yeah bole same2 ngan Faris dan Wan ke Dean's dinner. =D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails